kritiek op het Medisch Tuchtcollege

2007

Ik heb intussen een aantal artsen bij het Medisch Tuchtcollege aangeklaagd.
Ik zie toch wel een paar problemen, en ik kan niet meer naar de Hoge Raad, en ook niet naar de Nationale Ombudsman. Daarom stuurde ik de volgende email naar postbus 51.


Datum : 31 maart 2007
Onderwerp: kwaliteit van het Medisch Tuchtcollege

Beste mevrouw, heer,

Waar kan ik opmerkingen melden over de jurische kwaliteit van het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg?

De afgelopen jaren heb ik meerdere procedures gevoerd en daarbij gebeuren dingen zoals:

- Steeds dezelfde voorzitter doet mijn zaken, het wordt daardoor persoonlijk.
- De voorzitter wordt vervangen zonder dat ik op de hoogte wordt gesteld, daardoor is onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de uitspraak.
- Als ik een arts van het UWV aanklaag, dan zit in het college ook een arts van het UWV.
- Men kent het onderscheid tussen het medische deel en het terrein van de CRvB niet.
- etc.

Omdat het over meerdere procedures gaat en het strikt juridisch misschien niet onjuist is, is dit volgens mij niet iets voor de Nationale Ombudsman. Ook ben ik intussen te laat om naar de Hoge Raad te gaan.

Kan ik deze problemen ergens melden?

met vriendelijke groet,
D.


Bovenstaande email had ik zomaar gestuurd, zonder alles goed te controleren. Later kwam ik er achter dat een aantal dingen niet kloppen. Ik heb niet steeds dezelfde voorzitter, al is er wel iemand wiens naam bij alle vier uitspraken erbij staat. Ook wat ik schreef over het vervangen van de voorzitter klopt niet, omdat ik niet helemaal begrijp hoe zo'n beslissing tot stand komt.

De volgende werkdag ontving ik onderstaande email.


Datum : Maandag, 2 April 2007 11:03:19 +0200
Onderwerp: kwaliteit van het Medisch Tuchtcollege

Geachte heer D.,

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail met kenmerk 632835, waarin u vraagt naar een instantie waar u uw problemen kunt melden.

Wij adviseren u contact op te nemen met de Nationale ombudsman.

Nationale ombudsman
###
Postbus ###
Den Haag
Telefoon: ###
Fax: ###
Internet: http://www.nationaleombudsman.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

###
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst


Ik heb het hierbij gelaten. Om goede kritiek te kunnen geven moet ik alles gaan controleren, en dat kost me veel tijd.

Laatste wijziging van deze bladzijde: maart 2007