Aan: G.
t.a.v. dhr. L6., verzekeringsgeneeskundige
(aangetekend)
5 december 2000
bijlagen:
•
rapport van reumatoloog S8., d.d. 23 augustus 1993.
•
brief van reumatoloog S8., d.d. 15 november 1993.
•
rapportage algemeen, d.d. 20 juni 1996.
• medische kaart, d.d. 1997, handgeschreven.
• medische kaart, d.d. 1997, uitgewerkt, met correctie.
•
brief van reumatoloog S8., d.d. 18 december 1997.
Geachte dokter L.,
In de bijlagen vindt u rapporten van uzelf, en van reumatoloog
S.. U beweerde dat door dokter S. zou
zijn vastgesteld dat het psychisch was. In uw rapportage van
20 juni 1996, neemt u de term "mechanisch funktionele stoornis"
over, met een uitroepteken achter het woord "functionele". U
noteert op 21 mei 1997: "Hij denkt dat er mechanisch iets is
en zowel de behandelaars als ik denken dat het functioneel is.
(behandelaars zijn psychiater, orthopead, reumatoloog, huisarts)".
Als arts zou u moeten weten wat een "functionele stoornis" is.
Naar mijn mening had u dan ook de term "mechanisch-funktionele
stoornis" juist moeten interpreteren. Ook uit de rest van de
rapportage, en met name de adviezen die dokter S.
opschreef, blijkt nogmaals duidelijk wat de specialist bedoelde.
Ten overvloede heeft dokter S. in zijn brief van
18 decenber 1997 de term "mechanische funktionele stoornis"
verduidelijkt.
Bent u bereid om uw fout toe te geven?
Indien u daartoe niet bereid bent, bent u dan bereid om u daarvoor
bij het Medisch Tuchtcollege te verantwoorden? Ik hoop niet
dat u het zo ver laat komen, omdat dat mij veel moeite zou kosten.
Indien u het wel zo ver laat komen, dan zal ik mijn klaagschrift
aanvullen met andere dingen, waar ik zoal mijn bedenkingen bij
heb.
Met vriendelijke groet,
D.
Directiesecretariaat
De heer D.
Contactpersoon V.
Datum 10 januari 2001
Uw brief van 5 december 2000
Geachte heer D.,
Zoals al eerder vermeld in de
brief
van mijn collega de heer M3., nemen wij geen
klachten van u die slechts procedureel dan wel formeel van aard
zijn of geen inhoudelijke
betekenis hebben in behandeling.
Wederom tracht u een discussie te starten maar nu weer met een
andere medewerker over
de betekenis van een woord. Nu echter over een woord dat gebruikt
is in een rapportage uit
1996. Ook in de brief van 14 juli jl. werd u al verzocht deze
vragen elders te stellen. Wij
zullen niet ingaan op uw vragen.
Wanneer u geen genoegen neemt met de afhandeling van de klacht,
dan kunt u zich wenden
tot de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman is een onafhankelijke
instantie die
gedragingen van overheidsorganen en andere organisaties, belast
met publieke taken, onderzoekt en beoordeelt.
Het postadres van deze instantie:
Postbus ###, DEN HAAG.
Hoogachtend,
H.
regiodirecteur
Aan: G.
Directiesecretariaat
t.a.v. stafarts V.
(aangetekend)
25 januari 2001
Geachte dokter V.,
1) Tot op heden is het G. in gebreke gebleven om mijn advocaat
(of mij) een copie te doen toekomen van de rapportage van het
medisch onderzoek van 15 februari 2000.
In de beslissing van 14 juli 2000 wordt daaraan gerefereerd.
Wil u mij binnen twee weken alsnog een copie van die rapportage
toesturen?
2) Kunt u mij laten weten, of dokter L. kennis
heeft genomen van mijn brief van 5 december 2000? Het lukt mij
niet om hem daarover telefonisch te benaderen.
Met vriendelijke groet,
D.